Ile razy zdarzyło Ci się oglądać nieatrakcyjną wizualnie nieruchomość, odstraszającą zbyt dużą ilością mebli, leżących w nieładzie przedmiotów, słabym żółtym światłem, podłogą wymagającą umycia czy przykrym zapachem? Mimo iż powyższy opis nieruchomości wystawionej na sprzedaż wydaje się niedorzeczny, jest to zjawisko, z którym często spotykają się agenci i potencjalni kupcy nieruchomości.
Zbyt duża ilość kolorów, mebli i innych ‘’rozpraszaczy’’, ewidentny brak schludności i inne podobne niedociągnięcia sprawiają, że klient nie jest w stanie skoncentrować się w pełni na nieruchomości. W takich sytuacjach ludzkie oko bardzo szybko się męczy – im więcej widzimy obiektów w pomieszczeniu, tym mniej przetwarzamy na ich temat informacji, co może prowadzić do błędnej oceny nieruchomości i negatywnych odczuć.
Sprzedaż lub kupno nieruchomości to prawdopodobnie jedno z największych przedsięwzięć finansowych w życiu przeciętnego człowieka. To, w jaki sposób prezentuje się nieruchomość, powinno być tak samo ważne, jak w przypadku jakiegokolwiek innego sprzedawanego produktu – powinno się ją „opakować” tak, aby zwróciła na siebie uwagę, jak największej ilości potencjalnych klientów.
Niezależnie od sytuacji na rynku nieruchomości, jeśli chcesz sprzedać swoją nieruchomość szybko i efektywnie, musisz pamiętać o dwóch najważniejszych, a jednocześnie prostych zasadach: wyceń odpowiednio nieruchomość i spraw, aby wyglądała jak najbardziej atrakcyjnie. Niezależnie od ceny nieruchomości, to jak się prezentuje musi być dopracowane w każdym najmniejszym detalu.
Jednym z najpoważniejszych błędów osób prywatnie wystawiających nieruchomości na sprzedaż, jest zignorowanie psychologii percepcji wizualnej klienta i tego, w jaki sposób odpowiednio przygotowana nieruchomość może pozyskać jego uwagę. Potencjalni kupcy zaczynają interesować się daną nieruchomością, kiedy po przekroczeniu jej progu poczują, że właśnie w tym miejscu mogliby zamieszkać.
Jedną z najskuteczniejszych metod umożliwiających znaczne przyśpieszenie sprzedaży jest Home Staging. Nie jest to nowy koncept, jednakże sam termin został wprowadzony dopiero około 25 lat temu w Kalifornii. Koncept sprawdził się, ponieważ nieruchomości odpowiednio przygotowane zazwyczaj udawało się sprzedać w kilkukrotnie krótszym czasie, niezależnie od ich ceny.
Home Staging ma sprawić, aby klient, wchodząc do domu lub mieszkania, poczuł się jak u siebie. Celem tego działania jest zbudowanie więzi emocjonalnej klienta względem nieruchomości, sprawienie, aby poczuł się w niej nie jak gość, a jak właściciel.
Pierwsza rozmowa właściciela z home stagerem powinna skupić się na wypunktowaniu mocnych i słabych stron nieruchomości oraz ustaleniu, co musi koniecznie być zrobione, a co wymaga jedynie dopracowania. Na pracę home stagera składa się pięć podstawowych kroków: wysprzątanie nieruchomości, redukcja ilości znajdujących się w niej przedmiotów, odpowiednie ustawienie mebli, gustowne dobranie kolorów i ewentualna wymiana oświetlenia.
Home Staging swoją efektywność zawdzięcza umiejętnemu naświetleniu pozytywnych walorów nieruchomości. Pozwala to na wydobycie z nieruchomości jej maksymalnego potencjału i znacznie zwiększa szansę na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na potencjalnych kupcach.
Sondaż przeprowadzony przez firmę badającą rynek nieruchomości wykazał, że 94 procent nieruchomości, które przeszły Home Staging, udało się sprzedać w zaledwie miesiąc, czyli w o 80% mniej czasu niż nieruchomości, o których wygląd nie zadbali specjaliści.
Przykładów na to, że Home Staging to mądra i opłacalna inwestycja jest bardzo wiele. Jeśli zależy ci na jak najszybszej sprzedaży nieruchomości, a także na sprzedaży na jak najkorzystniejszych dla ciebie warunkach, zatrudnienie profesjonalisty z Investor Nieruchomości może okazać się najlepszym rozwiązaniem.